V Tosami med svoje najpomembnejše vrednote prištevamo zdravje in znanje. Ob svoji stoletnici v letu 2023 smo prav zato glasno podprli družbeno pobudo, ki se v Sloveniji že nekaj let zavzema za brezplačne menstrualne pripomočke v javnih ustanovah. Stotim osnovnim šolam smo podarili vložke in tampone za vsa njihova dekleta ter učence izobraževali o precej zapostavljenih temah: o skrbi zase, intimi in intimni negi.
Projekt »ZA zdravje žensk« (www.zazdravjezensk.si) je šole navdušil, v podjetju pa smo ob obiskih izobraževalnih ustanov dobili potrditev, da - sicer prikrita - menstrualna revščina v Sloveniji obstaja. Zakrivili so jo premajhna dostopnost do menstrualnih pripomočkov, pomanjkanje izobraževanja o intimnem zdravju ter še vedno žive zastarele družbene norme in tabuji na tem področju.
Milo in toaletni papir da, higienski izdelki pa ne?
S projektom v Tosami nadaljujemo, v ospredje pa smo letos postavili prizadevanje za večjo dostopnost higienskih izdelkov in javnim zavodom, podjetjem in podjetnikom predstavljamo Zdravka. Gre za sodoben higienični podajalnik, ki ženskam omogoča, da v toaletnih prostorih na delovnih mestih ob milu in toaletnem papirju brezplačno dobijo tudi bombažne vložke in tampone. Dokazano pa je tudi, da uporaba kakovostnih bombažnih menstrualnih pripomočkov vpliva na intimno zdravje, saj ne spreminjajo naravnega obrambnega mehanizma, ohranjajo ravnovesje mikroflore v nožnici ter so brez škodljivih kemičnih dodatkov.
Problem je dostopnost do kakovostnih higienskih pripomočkov
“Zdravko” je odgovor Tosame na dejstvo, da si nekatera dekleta in ženske kakovostne higienske pripomočke težko privoščijo, da mnoge ne vedo dosti o primerni skrbi za intimno zdravje ter da nas marsikje še vedno bremenijo zastarela družbena prepričanja. Kupcem podajalnika Zdravko ob zalogi higienskih izdelkov zato ponudimo tudi brezplačno osnovno izobraževanje o intimnem zdravju.
Zdravko v vsako toaleto
V Tosami apeliramo na podjetja in njihova vodstva, naj zato, ker menstruacija ni izbira, Zdravku najdejo mesto v vseh njihovih toaletnih prostorih. Ob zagotavljanju dostopa ženskam do higienskih izdelkov, ki krepijo zdravje, pa ni zanemarljivo tudi dejstvo, da z namestitvijo Zdravka zadostijo zahtevam Zakona o varnosti in zdravju pri delu (Ur. l. RS, št. 43/2011), ki v 6. členu določa, da mora delodajalec načrtovati in izvajati promocijo zdravja na delovnem mestu. V 32. členu pa določa, da mora delodajalec promocijo zdravja na delovnem mestu načrtovati ter zanjo zagotoviti potrebna sredstva, pa tudi način spremljanja njenega izvajanja.
Zakaj sodelujemo na Kongresu podjetništva?
V Tosami smo med vrednotami, v katere verjamemo, že pred leti posebej izpostavili tri: znanje, odgovornost do zaposlenih in družbenega okolja ter trajnostni razvoj. In vse tri se prepletajo s poslovno kulturo večine slovenskih naprednih podjetij, tudi vseh tistih, ki sodelujejo na Kongresu podjetništva. Zraven smo zato, ker verjamemo, da prav sodelovanje in povezovanje v podjetniško okolje prinašata najvišjo dodano vrednost. Pa tudi zato, ker smo prepričani, da si sodelujočimi delimo zavedanje o odgovornosti in vplivu podjetnikov in delodajalcev do zdravja žensk.